Jesteś tutaj: Strona główna - GPWO GPWEdukacjaSzkolna Internetowa Gra Giełdowa

Szkolna Internetowa Gra Giełdowa

Szkolna Internetowa Gra Giełdowa (SIGG) to największy ogólnopolski projekt edukacyjny poświęcony inwestowaniu skierowany do młodzieży ponadgimnazjalnej. Inicjatorem i pomysłodawcą SIGG była Giełda Papierów Wartościowych, a projekt realizowany jest od roku 2002. Obecnie Organizatorem jest Fundacja im. Lesława A. Pagi.. Szkolna Internetowa Gra Giełdowa od praktycznej strony uczy młodych ludzi inwestowania na giełdzie, analizowania sytuacji na rynkach, podejmowania decyzji i pracy w grupie.

SIGG składa się z dwóch równoprawnych, i odbywających się równocześnie, elementów:

1. SIGG czyli symulacyjnej gry edukacyjnej, która od praktycznej strony uczy młodych ludzi inwestowania na giełdzie, analizowania sytuacji na rynkach, podejmowania decyzji i pracy w grupie. Gra jest dwuetapowa:

I. Gra podstawowa, w której każdy zespół otrzymuje na starcie 100 tys. wirtualnych złotych, które inwestuje w akcje spółek z WIG20 i mWIG40.

II. Dogrywka na kontraktach terminowych na indeks WIG20.

2. Modułu edukacyjnego – kursu e-learningowego sigg.edu, towarzyszącego Grze, dostosowanego do potrzeb, umiejętności poruszania się w sieci i możliwości percepcji dzisiejszych licealistów. Kurs składa się z 10 modułów (o zróżnicowanym poziomie informacji) przybliżających zagadnienia związane z funkcjonowaniem rynku kapitałowego oraz inwestowaniem na giełdzie. Każdy moduł kończy quiz sprawdzający, a cały kurs – klasówka on-line, do której mogą przystąpić uczniowie po zaliczeniu ośmiu z dziesięciu testów sprawdzających.

Od początku realizacji projektu, czyli od 2002 roku, uczestniczyło w nim blisko 161 000 uczniów i nauczycieli z 10 200 szkół (ponad 42 000 zespołów).

Zapraszamy do udziału grze.

  • Dołącz do nas
  • Śledź nas
  • Zamów Newsletter
  • RSS
  • Wersja mobilna
  • Google Play
  • Apple Store
  • GPW Media